20130819064950

Praca w projekcie

Do którego konkursu przystąpić? Tu można znaleźć więcej informacji.

Zespół powoływany jest na podstawie konkursu. Osoby zainteresowane pracą w projekcie powinny przeczytać dwa ogłoszenia konkursowe, które znajdują się w zakładce Praca:

― Ogłoszenie konkursu na dwa etaty asystenta naukowego;

― Ogłoszenie konkursu na realizację zadań badawczych.

Warto też zapoznać się Ogólnym harmonogramem projektu. O przewidywanych wynagrodzeniach można przeczytać w sekcji Wynagrodzenia i przywileje.

Zatrudnienie na pełen etat

Ze względu na cele naukowe projektu oferta pracy na pełen etat adresowana jest w pierwszym rzędzie do osób wyspecjalizowanych w problematyce poetyki historycznej (zwłaszcza w zakresie historii wiersza i genologii) ze szczególnym uwzględnieniem dorobku naukowego na temat literatury (zwłaszcza poezji) od średniowiecza do wczesnego modernizmu. Liczyć się będą kwalifikacje do badania utworów napisanych w innych językach niż polski i angielski po średniowieczu. Szczególnie wysoko punktowana będzie znajomość języka włoskiego, a także francuskiego, wysoko również (choć nieco niżej) niemieckiego ― w ich formach od schyłku średniowiecza do początku XX wieku. Do udziału w konkursie zachęcane są także osoby znające kilka różnych języków (np. z grupy południowosłowiańskiej). Dodatkowym atutem może być doświadczenie w samodzielnym pisaniu tekstów naukowych w języku angielskim, znajomość średniowiecznej łaciny, języka staroangielskiego, jak również dorobek badawczy z zakresu historii duchowości chrześcijańskiej, liturgiki, muzyki liturgicznej, kultury ludowej, prozodii językoznawczej.

W konkursie osoby starające się o pracę na pełen etat będą proszone między innymi o wybranie kilku modułów z Tabeli modułów językowych, a w ślad za tym ― o przedstawienie koncepcji badania wiersza litanijnego w poezji tego zakresu. Ponieważ przedmiotem projektu są nie literatury narodowe lecz poezja regionów europejskich, w związku z tym trzeba będzie wykazać, że twórczość danego obszaru daje się rozpatrywać jako poezja jednego lub co najwyżej dwóch regionów Europy. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej od kandydatów wymagać się będzie odpowiedzi na pytanie, jaka wspólna cecha jest w danym wypadku kryterium wyodrębnienia regionu, przy czym wolno brać pod uwagę wyłącznie albo pokrewieństwo językowe literatur tego regionu, albo dominację w kulturze tego regionu tej samej tradycji liturgicznej. Trzeba też będzie przedstawić wstępną wizję selekcji materiału, gdyż w niektórych regionach wiersz litanijny ma bardzo dużą liczbę realizacji. Ponieważ celem zespołu jest opracowanie równoległych historii wiersza litanijnego w różnych regionach Europy, dwóm pracownikom nie może zostać powierzony do zbadania ten sam region.

Pracownicy etatowi na czas realizacji badań otrzymają do dyspozycji między innymi służbowy laptop oraz środki na wyjazdy zagraniczne, przejazdy krajowe i zakup materiałów. Pracownik etatowy nie ma obowiązku stałego przebywania w Warszawie.

Osoby, które w wyniku konkursu nie uzyskają zatrudnienia na pełen etat, będą rozpatrywane jako kandydaci do zatrudnienia na podstawie umowy o dzieło (jako grupa 1 spośród opisanych niżej).

Zatrudnienie na podstawie umowy o dzieło

W tym wypadku oferta udziału w projekcie zostaje zaadresowana do znacznie szerszego grona kandydatów niż w konkursie o pracę na pełen etat. Zadania badawcze na podstawie umowy o dzieło mogą bowiem zostać powierzone osobom ze stopniem doktora nauk humanistycznych, nauk teologicznych lub sztuk muzycznych, a także doktorantom specjalizującym się w tym zakresie. Brane będą pod uwagę dwie grupy kandydatów:

1. Do konkursu mogą przystąpić specjaliści, którzy zadeklarują prowadzenie badań nad wierszem litanijnym w obszarze co najmniej jednego modułu z Tabeli modułów językowych, przy czym nie może to być moduł przydzielony już pracownikowi etatowemu. W porównaniu z konkursem na pełen etat daje to szansę historykom tych literatur narodowych, które w mniejszym stopniu wpłynęły na ewolucję wiersza litanijnego Europy. W przeciwieństwie do konkursu na pełen etat, od kandydatów nie będzie też wymagane przedstawienie koncepcji badania wiersza litanijnego regionu, lecz wykonawcom grantu wyłonionym w konkursie kierownik projektu zleci zadania zgodne z ich kompetencjami.

2. Do konkursu mogą również przystąpić osoby o specjalizacji innej niż literaturoznawstwo, choć także istotnej z punktu widzenia problematyki projektu (np. historia duchowości chrześcijańskiej, liturgiki, muzyki liturgicznej, kultury ludowej). Od kandydatów tej grupy nie będzie wymagane wskazanie modułu. W zamian za to będą oni zobowiązani przedstawić w konkursie propozycję napisania co najmniej jednego artykułu na temat czynników kontekstowych ewolucji wiersza litanijnego, mających charakter pozaliteracki.